Search

Heidi Kinnunen

Wellness in a nutshell

Perusta kuntoon – Mikä on sinun hyvinvointitapasi nro 1?

Hyvinvoinnin perustana toimii kolminaisuus: Ravinto, liikunta ja lepo. Tämä lienee tuttua huttua suurimmalle osalle, jotka ovat kiinnostuneita omasta hyvinvoinnistaan. Silti harmillisen usein näkee, että jokin näistä kolmesta jää paitsioon. Joko sitä ihan vähän syrjitään tai jopa kunnolla laiminlyödään. Viidesti viikossa... Continue Reading →

Advertisements

Liikuthan säkin monipuolisesti? Kestävyysharjoittelu osana treeniviikkoa

Edellisessä osassa käsittelimme lihaskuntoharjoittelun merkitystä terveydelle ja suorituskyvylle sekä lihaskuntoharjoittelun eri osa-alueita. Tänään perehdytään kiisteltyyn aiheeseen eli kestävyysharjoitteluun. Toiset sanovat, ettei sitä tarvitse, toiset taas vannovat sen nimeen. Miten kestävyyttä kannattaisi treenata, jos tavoitteena on lihasmassan kasvatus? Entä jos pääharrastus... Continue Reading →

Mangorahka + mietteitä

Ihanaa perjantai-iltaa sinulle! Täällä suunnalla on hieman kiirettä pidellyt ja se valitettavasti heijastuu tällä hetkellä jonkin verran myös postaustahtiin. Mielelläni kirjoittaisin vaikka joka päivä, mutta se ei taida olla realistista tällä hetkellä. Tästä lisää postauksen loppupuolella. Halusin kuitenkin nopeasti tulla... Continue Reading →

Treenaamaan flunssan jälkeen?

Huhhei! Tulipas varmaan pisin blogitauko hetkeen. Mulla on kuitenkin hyvä syy: Olin ihan kuoleman flunssassa viikon. Kyseinen viikko kului lähinnä nukkuen ja maaten sohvalla, yskimisen, niistämisen ja kuumemittarin piipityksen kivasti säestäen näitä toimintoja. Yritin monta kertaa "olla tehokas", mikä päättyi... Continue Reading →

Kohtuus on taitolaji – RAJOITTAVA vs SALLIVA SYÖMINEN

Tänään jutellaan vähän enemmän mielen vaikutuksesta syömiseen: Miksi toinen ihminen voi voida tosi huonosti noudattaessaan tiukan terveellistä ruokavaliota ja miksi toiselle terveellinen syöminen ja kohtuus näyttäisi olevan helppoa? Ruokailu saattaa olla pääpiirteittäin ihan samanlaista, mutta erona on vain suhtautuminen ruokaan... Continue Reading →

Kardemummalätyt – nostalgiaa lautasella

Kuten olette ehkä huomanneet, olen ollut melko nostalgisella tuulella viime aikoina. Toisinaan tekee vaan mieli kaikkea perinteistä. Niitä ruokia, joita tarjoiltiin omassa lapsuudessa, puhtaita perusmakuja ilman mitään ylimääräistä. Makaronilaatikko, lihapullat, pottumuussi. Ja lätyt. Meillä syötiin lättyjä, ei suinkaan lettuja. Olen... Continue Reading →

Liikuthan säkin monipuolisesti? Voimaharjoittelu osana treeniohjelmaa

Ollaksesi tasapuolisesti toimintakykyinen, energinen ja toiminnallinen, on tärkeää harjoittaa kehoaan monipuolisesti. Ääripäitä näkee mediassa usein, kuten vannoutuneet punttiukot ja fanaattiset maratoonarit, jotka kieltäytyvät edes lausumasta ääneen toisen harjoittelumuotoa. Fakta on kuitenkin se, että molemmat hyötyisivät jos sisällyttäisivät hieman monipuolisuutta harjoitteluunsa... Continue Reading →

Saako leipää syödä? Terveellisen syömisen kulmakivet

Nyt ihan ekana stop! Klikkasitko otsikkoa vastauksen toivossa? Haluan heti alkuun kertoa sulle, että totta kai saa! Tämän jälkeen voitaisiin jutella muutamasta terveelliseen syömiseen liittyvästä kulmakivestä. Yksikään niistä ei muuten sisällä sanoja "ei saa syödä". Minua välillä suoraan sanoen ärsyttää... Continue Reading →

Mistä tiedät, että kehityt?

Jos tavoittelee liikkumisellaan tiettyä päämäärää, on hyvä pysyä kärryillä omasta kehityksestä. Kehityksen seuraaminen on jopa välttämätöntä parhaiden tulosten saamiseksi, sillä silloin voi reagoida kehityksen hidastumiseen tai taantumiseen ajoissa. Jos ei tiedä miten tällä tyylillä menee, mistä tietää milloin vaihtaa lähestymistapaa?... Continue Reading →

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑